Usein kysyttyjä kysymyksiä

Usein Kysytyt Kysymykset

 

Verkkokauppaa koskevat kysymykset:

 

 

Miksi puita ja osaa oheistuotteista voi ostaa vain "Nouto myymälästä" toimitustavalla?

 

Osa oheistuotteista on kokonsa tai särkyvyytensä vuoksi mahdollista ostaa vain noutona myymälästä.  Puiden osalta olemme todenneet niiden kärsivän kuljetuksissa ja emme siitä syystä lähetä kookkaita puita. Puita sekä suurempia oheistuotteita voi ostaa verkkokaupan kautta ja noutaa myymälästämme Elimäellä. 

 

Onko verkkokaupasta tilaaminen turvallista?

 

On. Toimitamme paketit Matkahuollon kautta ja kirjeet postitse. Tarkistamme ja pakkaamme huolella tuotteet ennen lähettämistä. Matkahuollolla on käytössä tilausten seuranta, josta voit seurata paketin kulkua. Tuotteet voit maksaa suoraan verkkopankissasi, Mobilepaylla, luottokortilla tai laskulla. Maksupalveuiden kumppanimme on Paytrail. 

 

Mitä eroa on Matkahuollon Lähellä- ja Varovasti Lähellä-paketilla?

 

Matkahuollon Lähellä-paketilla voit tilata tuotteita 0,250-30 kg;aan ja alle 100 cm:iin asti, Matkahuollon Varovasti Lähellä-pakettia koskevat samat mitat, mutta sen kyytiin voi tilata myös herkästi särkyviä tuotteita, eli esimerkiksi ruukkuja ja puutarhan koristeita sekä joitakin taimia, jotka vaativat erityistä varovaisuutta. Matkahuollon Kotiinkuljetuksella ja Varovasti Kotiinkuljetuksella on myös tämä sama eroavaisuus.  

 

Kestävätkö kasvit kuljetuksen?

 

Meillä puutarhurit valitsevat ja pakkaavat itse tuotteet alusta loppuun. Huomioimme pakkausvaiheessa kasvien erikoisvaatimukset ja pyrimme siihen, että kuljetuksen aikana kasvilla olisi mahdollisimman normaalit oltavat. Matkahuollon olemme valinneet kuljetuskumppaniksi sen vuoksi, että esimerkiksi suuremmat kasvit voidaan kuljettaa avoimissa paketeissa. Paketit eivät myöskään pääse kääntymään turhaan matkan aikana. Paketti tulee noutaa ja avata mahdollisimman nopeasti sen saavuttua. Näin me kaikki voimme osaltamme mahdollistaa kasvien mahdollisimman turvallisen ja kestävän kuljetuksen.

 

Miksi tuotetta ei ole saatavilla heti toimitukseen?

 

Osa tuotteista on ennakkotilattavissa. Tällöin tuote ei ole vielä saapunut meille toimittajaltamme. Tuotteen saapumisviikko myymäläämme on merkitty verkkosivuillemme tuotteen kohdalle. Voit kuitenkin tilata tuotteen ja valita toimitustavan. Tehtyäsi tilauksen saat tilausvahvistuksen. Jos olet valinnut toimitustavaksi noudon, ilmoitamme sinulle, kun tilauksesi on noudettavissa.

Tilauksen sisältäessä ennakkomyynnissä olevia tuotteita, toimitamme koko tilauksen viimeiseksi varastoon saapuvan tuotteen mukaisesti. 

 

Miten tilaan verkkokaupasta:

 

 

Tilauksen eteneminen

Keräiltyäsi haluamasi tuotteet, mene ostoskoriin. Jos haluat useamman kappaleen samaa tuotetta tai muuttaa/poistaa tuotteiden lukumäärää, voit tehdä sen myös ostoskorissa.

Jos olet poistanut tuotteita ostoskorista ja jäljelle on jäänyt tuotteita, jotka menisivät painonsa tai kokonsa vuoksi edullisemmassa kuljetusmuodossa, tarkista vielä toimitustapa toimituskohdassa, jossa se on mahdollista muuttaa. 

Valitse haluamasi toimitustapa. Valitsethan toimitustavaksi kotiinkuljetuksen, jos tilauksessasi on puita tai muita yli 120 cm  korkeita tuotteita.

Jos sinulla on alennukseen oikeuttava kuponki tai lahjakortti, ilmoita koodi kohdassa ”Anna etukoodi”.

Muista hyväksyä toimitusehdot ja jatka täyttämään henkilötietosi ja maksutapasi.

Jatka ”Osta” painikkeesta.

Seuraa valitsemasi maksutavan ohjeita. Tilaus on tullut perille, kun sivun otsikkona on Vahvistus ja teksti ”Lähetämme sähköpostivahvistuksen hetken kuluttua” sekä tilauksesi numero ja muut tiedot. Jos et saa tilausvahvistusta sähköpostiisi, tarkasta, että olet kirjoittanut sähköpostiosoitteesi oikein. Tämä on yleisin syy siihen, että tilausvahvistusta ei kuulu. 

 

Voinko tilata ilman asiakastiliä?

 

Voit tilata tuotteitamme rekisteröitymättä asiakastilille. Tällöin täytät tarvittavat tiedot kohdassa ”Tilaa rekisteröitymättä” ja jatkat tilaamista painamalla ”Seuraava”.

 

Asiakastilille kirjautuminen

 

Omalle tilillesi pääset kirjautumaan verkkosivujemme alalaidassa olevasta linkistä Oma Tili tai tilauksen yhteydessä kohdassa ”Kirjaudu sisään”. Luomalla oman asiakastilin sinun ei tarvitse jokaisen tilauksen yhteydessä täyttää tietojasi uudelleen ja vanhat tilauksesi ovat tilillä katseltavissa.

 

Olen unohtanut asiakastilini salasanan

 

Mene kohtaan ”Kirjaudu sisään” tai ”Oma Tili” ja syötä kenttään tiliisi kuuluva sähköpostiosoite. Napsauta "Seuraava". Lähetämme sinulle sähköpostitse heti linkin, josta pääset sivustollemme ja syöttämään uuden salasanasi.

 

Maksutavat verkossa

 

Verkossa maksuvälineinä käyvät:

Pankki- tai luottokortti (Visa, Mastercard tai American Express)

Pankki- tai luottokortilla maksaessasi syötä niille varattuihin kenttiin kortin numero, voimassaoloaika ja turvakoodi (kolmenumeroinen luku kortin takaa).

Verkkopankkimaksu

Verkkopankkimaksua käyttäessäsi kirjaudut omaan verkkopankkiin tunnuksillasi ja maksat tuotteet samantien.

Lasku 

Mobilepay

Lahjakortti

Jos haluat lunastaa lahjakortin verkkokaupassamme, otathan yhteyttä mustila@mustilapuutarha.fi, niin lähetämme sinulle lahjakortin summaa vastaavan alennuskoodin käyttöösi.

 

 

Tulikohan tilaukseni perille?

 

Tilausvahvistus vahvistaa, että tilaus on tullut perille järjestelmäämme ja se lähetetään sähköpostitse. Vahvistus tulee välittömästi. Viime aikoina on esiintynyt useita tapauksia, jossa tilaus on maksettu, mutta siirtyminen pankin järjestelmästä takaisin verkkokauppaan on keskeytynyt ja tilaus ei tule perille. Tästäkin syystä on tärkeää tarkistaa, että tilausvahvistus on tullut ilmoittamaanne sähköpostiin. Mikäli kyseessä on noutotilaus, saat vielä erillisen viestin, kun tilaus on noudettavissa. Matkahuollolla tai kirjepostina tilatuista tilauksista saat viestin, kun tilaus on lähetetty.

Jos viestiä ei tule, mutta tilaus on mennyt maksutapaa myöten läpi ja ostoskori on tyhjentynyt, voi vika olla sähköpostiosoitteen oikeinkirjoituksessa. Tarkastathan sen ja laitat meille viestiä mustila@mustilapuutarha.fi, jos tiedoissasi on korjaamista.

 

Voinko lisätä tuotteita tilaukseeni myöhemmin?

 

Jo tehtyyn tilaukseen emme valitettavasti pysty lisäämään tuotteita. Tällä hetkellä ainoa vaihtoehto on tehdä uusi tilaus.

 

Voiko tuotteita tilata ja noutaa myymälästä?

 

Tuotteita voit tilata verkon kautta ja noutaa tullessasi asioimaan myymälässämme. Ilmoitamme, kun paketti on noudettavissa.

 

Toimitustavan valitseminen

 

Alle 250 g painoiset toimitukset toimitamme kirjekuoressa. Näitä ovat siemenet ja pienet, korkeudeltaan alle 3 cm olevat oheistuotteet. Kirjetoimituksen hinta on 4,90 €.

Matkahuollon Lähellä-paketti (0-30 kg, ei puita) toimittaa paketit valitsemaasi Matkahuollon toimipisteeseen. Pakettien maksimikorkeus on 120 cm. Lähellä-paketin toimituksen hinta on 9,90 €.

Matkahuolto kotiinkuljetus (0-100 kg, korkeus 0-230 cm) on valittavanasi, jos haluat toimituksen suoraan kotiovellesi. Kotiinkuljetus toimii koko Suomessa, ulkosaaristoa lukuunottamatta. Toimituksen hinta on 19,90 €.

Nouto myymälästä. Tätä toimintoa voit käyttää, jos haluat ostaa tuotteita ja noutaa ne tullessasi myymälään. Ilmoitamme, kun pakettisi on noudettavissa. Tämä toimitustapa sopii myös, jos haluat tilata lisää jo olemassa olevalle, toimittamattomalle tilaukselle.

 

Tilaus ei mahtunut pakettiautomaattiin

 

Matkahuolto kääntää toimituksesi automaattisesti noudettavaksi lähimpään toimipisteeseen, kun toimitus pakettiautomaattiin ei ole onnistunut. Paketti voi olla automaattiin liian suuri tai automaatin lokerot voivat olla tilapäisesti kaikki käytössä.

 

Palautusohjeet      

   

Kaikilla tuotteilla on täysi 14 vuorokauden palautusoikeus. Tuotteen voi palauttaa maksutta asiakaspalautuksena. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja muuttumaton. Jos toimitettu tuote on vioittunut matkan aikana, voit tehdä tuotteesta virheilmoituksen ja jättää vioittuneen tuotteen asiakaspalautuksena Matkahuollon toimipisteeseen. Palautustunnuksen saat meiltä mustila@mustilapuutarha.fi. Lähetysmaksua ei sinun tällöin tarvitse maksaa. Samalla pyydämme ilmoittamaan, palautatko tuotteen ja haluatko rahat takaisin vai toivotko, että lähetämme vastaavan tuotteen vioittuneen tilalle. Rahojen palautusta varten pyydämme ilmoittamaan tilinumeron. Emme korvaa tuotevirheitä, mikäli kasveja sisältävä lähetystä ei ole noudettu 3 päivän sisällä sen saapumisesta noutopisteeseen.

 

Ostoslista

 

Voit tallentaa itseäsi kiinnostavia tuotteita ostoslistaan myöhempää katselua tai tilausta varten. Ostoslistaa varten sinun tulee luoda asiakastili tai kirjautua tilillesi. Ostoslista ei varaa tuotteita sinulle, vaan lista muuttuu automaattisesti saatavuuden mukaan.

 

Asiointi myymälässämme

 

 

Onko teillä samat tuotteet myytävänä myymälässä, kuin verkkokaupassa?

 

Myymälässämme on aina verkkokauppaa laajempi valikoima. Pieniä eriä tai tuotteita, jotka eivät kestä kuljetusta, emme myy verkkokaupan kautta. Näitä ovat mm. suurin osa kesäkukista, hyötykasvien taimet, kuten tomaatit, kurkut, kurpitsat ja yrtit. 

Myymälässämme on myynnissä multa- ja katetuotteita, joita ei myydä verkkokaupassa. Multatuotteiden ja muiden painavien tuotteiden nouto on tehty helpoksi. Voit ajaa autolla tuotteiden vierelle ja nostaa ne maksettuasi itse kyytiin. Tarvittaessa nostamme säkit autoosi.

 

Koirat ovat tervetulleita myymälään

 

Rakastamme koiria ja ne ovatkin erittäin tervetulleita myymälään kytkettyinä. Myös Arboretumiin voi mennä koiran kanssa, kunhan muistaa pitää mukana kakkapussia mahdollisia jätöksiä varten. Meillä on koirille tarjolla vettä ja rapsutuksia.

 

Onko Mustilassa mahdollista majoittua?

Mustilan kartanon alueella ei ole yöpymismahdollisuutta, mutta esimerkiksi lähellä sijaitseva Soiniityn kartano tarjoaa majoitusta upeassa vanhassa maalaismiljöössä. Lue lisää Soiniityn verkkosivuilta.